2015. február 2., hétfő

Első videó, megalakul a "White Wild Gliders"!

Mivel mint ez első bejegyzésben már említettem, csak játékos vagyok, de azért az rc repülésbe valamennyire a kreativitásomat is szeretném belevinni, ezért már a kezdetektől a reptetéseink képi rögzítésére törekedtem.
A három egyforma Arcus vitorlázó repülőnkhöz vásároltunk 3 egyforma Mobius akció kamerát. Ez egy könnyű és rendkívül jó ár/érték arányú full-HD kamera, remek funkciókkal. Akit bővebben érdekel, itt egy jó cikk a kameráról.

Megvolt a három egyforma gép, a három egyforma kamera, így irány a Dunakeszi Repülőtér modellező része. Azt beszéltük meg, hogy igyekszünk egymáshoz közel repülni, természetesen úgy, hogy ne ütközzenek a modellek össze. Ez egyáltalán nem könnyű. A megbeszélés szerint, én repültem elöl, - mivel nekem volt a legkisebb a gyakorlatom - így az én kamerám hátrafelé nézett, a többieké a szárnyak bal ill. jobb oldalára kerültek. (Egyik repítéskor úgy állítottam be a kamerát, hogy  középről a szárny vége felé nézzen. Ez jó ötletnek bizonyult, mert nagyon szép felvételeket lehet így készíteni, főleg, ha a nap megcsillan a szárnyon). A megbeszélés szerint próbáltam egyenletes köröket repíteni a többiek pedig követtek. Egy-egy repítés közben nagyon sok "nyersanyag" keletkezik a három kamera képéből. Ezekből szép feladat kiválasztani a leghangulatosabb részeket. 

Mondanom sem kell, hogy az első kötelék repítésnél már volt is egy szerencsés baleset, ahol két gép ütközött. Szerencsére csak a kabintető repült le az egyikről, amit meg is találtunk. Ezt a balesetet az első videónk bemutatója is megörökítette...
Gondolkoztunk, hogy mi legyen a videoklip címe. Több ötlet is felmerült és mivel, hogy elég "vadul" repítünk így együtt, ezért a White Wild Gliders' címre esett a választásunk. Az első jól sikerült felvételek és a bemutató videó kedvező fogadtatása után, nem volt kérdés, hogy több hasonlót is fogunk készíteni. Úgy döntöttünk, hogy a "White Wild Gliders" nevet meghagyjuk a csapatunknak, akik ezeket a videókat majd elkövetik és a publikált videókat pedig egyszerűen csak sorszámokkal különböztetjük meg. A bemutató elkészítése után nekiálltam megvágni az első videót, mely az "One" címet kapta. Vágásnál arra törekedtem, hogy a videó lehetőleg olyan rövid legyen, hogy ne unja el a néző, de benne legyen minden számunkra fontos momentum.