2015. február 21., szombat

Sport Cub S végre a levegőben

Karácsonyra kapott kis repülőmet a Sport Cub S-t tegnap végre ki tudtam próbálni repülés közben. "Természetesen" a reptérre kiérve a vártnál már megint nagyobb szél fogadott, de sebaj, az ég kék volt, a bárányok hallgattak és rajtunk kívül épp nem is volt senki a reptéren. Illetve befelé jövet láttunk egy kite-ost próbálkozni, ami az álmoskönyv szerint sem jelent jót, ha az ember szélcsendre vágyik...
Néhány szó a modellről. Ez egy kis elektromos gép (616 mm -es fesztáv és 57g -os súly) ami semmi másról nem szól, csak a felhőtlen kikapcsolódásról. A tervezők voltak olyan szívesek és beépítették a HobbyZone-nál már szokásos "SAFE® Technology"-t is, ami kezdők számára ideális segítség lehet. A repülőt BNF (Bind-N-Fly) verzióban vásároltam (létezik RTF is), mert ezekben a gépekben DSM2 Spektrum kompatibilis vevő van gyárilag beépítve. Én egy Spektrum DX6i adót használok, úgyhogy nekem ez pont megfelelő. A gép mint a képen is látszik nagyon csinos, kvázi "scale" modell (tervező:Mike McConville). Azért vettem, mert ha egy kicsit szeretnék csak játszani, akkor ne kelljen elmennem a repülőtérre, egy üres viszonylag kicsi (füves) terület is megfelelő legyen. Ezt a modell gépet a Flite Test egyik videójában láttam meg. Megkértem Andreast, hogy szerezze be nekem a repülőt, de sajnos a karácsonyi átvétel már időhiány miatt lehetetlen volt. A gép január közepén érkezett meg. A doboza meglepően nagy, mert a kis Sport Cub S szárnya nem szedhető le és keresztben terpeszkedik a helyén. Miután a boltból hazahoztam, egyből "összebindeltem" a rádiómmal, majd a kézikönyv leírása szerint beállítottam a speciális "SAFE® Technology" szerinti kapcsolókiosztásokat is. Szeretném hinni, hogy a kezdő és középhaladó kapcsolók használatára nekem már nincs szükségem, de nincs kizárva, hogy a gyerekeimmel vagy akár a feleségemmel kipróbáltatom a repülést, úgyhogy még jól jöhet ez a funkció.


Vásároltam még plusz két akkumulátort, hogy a játékidőt meghosszabbítsam. Az akkumulátor típusa 1 cellás (45C), 3.7V-os, 150mAh-s. A dobozban ebből 1 darab található egy USB-s töltővel. Én egyelőre plusz két darabot vásároltam. Sajnos ezeknek a kis akkumulátoroknak a hátránya, hogy viszonylag hamar tönkremennek. Egy akkumulátorral még szélben is több mint öt percet tudtam repülni, ezzel az eredménnyel meg vagyok elégedve.

Milyen vele játszani? Röviden: nagyon jó!

Bővebben:
Becslésem szerint olyan 5-6 Km/h -s szélben próbáltam ki a kis repülőt. Elsőre csak simán kézből indítottam, hiszen a kerekei nagyon picik és még a nagyobb modellrepülőknek is gyakran meggyűlik a bajuk a repülőtér talajával. Széllel szemben dobtam el (ahogyan illik), de a szélerősség miatt majdnem dobott egy hátast. Dicséretére legyen mondva, hogy jól bírta a szembeszelet, derekasan küzdött, de jól látható volt, hogy nem ez a szélerősség a komfortzónája. A manőverezőképessége nagyon jó, könnyen lehet vele félgázon is biztonságosan repülni. Mivel elsősorban viszonylag kis területen való repítésre vásároltam, ezért igyekeztem magam előtt repkedni egy kis képzeletbeli dobozban, nyolcasokat leírva a levegőben. Természetesen a leszállás ilyen szélviszonyok és a kis súly miatt nem jelentett gondot, gyakorlatilag függőlegesen "lehelikopterezett". Második repítésnél kipróbáltam a bolondbiztos "SAFE® Technology"-t is. Nagyon jól működött, minden körülmények között vízszintesen tartotta a gépet. A harmadik felszállást a talajról próbáltam, ami a körülmények miatt nem volt problémás, hiszen a motor indításával egy időben már fel is kapta a szél és repült. Az akkumulátor merülésére oda kell figyelni, mert gyorsan történik, szinte minden előjel nélkül. Pont messzebb küldtem a repülőt, amikor feladta az akksi, úgyhogy sétálhattam egy kicsit. A következő akkumulátornál, már beállítottam a rádiómon lévő időzítőt 5 percre, így nem ért meglepetés. A gép köszönhetően az erős motorjának, korlátozottan mű-repülhető. Ez azt jelenti, hogy lehet vele bukfencezni, orsózni és háton repülni is. Egyelőre csak a bukfencet próbáltam ki, ebben az időjárási körülményben nem akartam erőltetni. Összességében nem bántam meg, hogy ezt a kis gépet választottam, nagyon jó szórakozást tud nyújtani és nem utolsó sorban jól mutat a polcon is!

Pár (telefonos) kép a repítésről:
































Nem véletlenül kapta a díjat:










Érdekesség, hogy kapható komplett FPV szett is!

























Az eredeti repülőgép (Cub Crafters Sport Cub):